
Zajęcia rozpoczęły się od zapoznania uczniów z definicją predyspozycji zawodowych oraz uświadamiania jak ważne jest ich prawidłowe rozpoznanie w przyszłych wyborach edukacyjno – zawodowe. Uczniowie wykonywali wiele ćwiczeń dzięki którym: indywidualnie odkrywali własne uzdolnienia, poznali różne zdolności i zastanawiali się jakimi umiejętnościami się one objawiają, a także dopasowywali poznane zdolności i umiejętności do wybranych zawodów przyszłości.
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania oraz określenie własnych uzdolnień ma ogromny wpływ na przyszłe wybory edukacyjno – zawodowe dlatego ważne jest wzbudzenie poczucia odpowiedzialności wśród uczniów za własną przyszłość już na etapie gimnazjum.
![]() |
![]() |
![]() |
Fot. 1-3. Uczniowie podczas zajęć w Gimnazjum nr 1 w Sandomierzu
Autor tekstu: Monika Kozakiewicz
Autor zdjęć: Uczniowie