
„MOJA WIZYTÓWKA”...CZYLI REDAGOWANIE DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH W PIEKOSZOWIE
Beata Szwed i Monika Petelicka-Banasik, doradcy zawodowi Mobilnego Centrum Informacji Zawodowej, 25 marca przeprowadziły poradę zawodową dla osób bezrobotnych z terenu gminy Piekoszów na temat redagowania dokumentów aplikacyjnych. Wydarzenie zainaugurowało cykl porad, które będą się odbywać w ramach współpracy pomiędzy CEiPM w Kielcach a przedsiębiorstwem AlMA Alpinex i Urzędem Gminy Piekoszów w celu rekrutacji kandydatów na stanowiska pracy w nowej filii na terenie gminy.
Życiorys zawodowy i list motywacyjny to podstawowe dokumenty, którymi posługują się osoby poszukujące pracy. Doradcy zawodowi MCIZ Kielce mówili o tym, iż CV nie musi zawsze wyglądać tak samo, jednak podlega pewnym standardom, których należy przestrzegać, gdyż jest to narzędzie kreowania własnego wizerunku zawodowego.
Osoby bezrobotne poznały kilka szablonów redagowania dokumentów aplikacyjnych. Podkreślono również, że dobrze zredagowany życiorys i list motywacyjny to świadectwa dokonań zawodowych, prezentujących całą karierę zawodową. Warto pamiętać, że główną rolą dokumentów aplikacyjnych jest wzbudzenie zainteresowania pracodawcy kandydatem i zachęcenie go do spotkania podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Doradcy zawodowi zwrócili uwagę jak ważne jest przyłożenie się do napisania dobrego CV, odradzano korzystania z gotowych dokumentów aplikacyjnych, których wzory można znaleźć w internecie. Należy pamiętać również, iż list motywacyjny nie może być powieleniem CV, lecz powinien rozbudować te elementy życiorysu, które są dla pracodawcy najbardziej istotne.
 |
Fot. 1. Uczestnicy warsztatów
Fot. 2. Osoby poszukujące pracy wraz z doradcą zawodowym - Beatą Szwed
Autor tekstu: Beata Szwed
Autor zdjęć: Monika Petelicka-Banasik
|